Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång

Hur man stänger mer försäljning och växer ditt företag

Som företagsägare är det lätt att bli avskräckt när du inte kan stänga försäljningen. Processen med att öka försäljningen och vinsten är aldrig lätt, men det finns steg som alla företagare borde ta just nu för att få sin fart framåt igen.

5 saker du kan göra för att öka din försäljning

Om du är en företagsägare, entreprenör eller säljare vet du att det finns många faktorer att tänka på när det gäller att öka din försäljning. Du kan inte bara göra en sak och förvänta dig en ökning av intäkterna. Det här inlägget är utformat för att ge dig fem snabba tips om hur du kan öka din försäljning med enkla tweaks som kommer att göra skillnad.

1. Dela regelbundet din produkt / tjänst på sociala mediasidor

Ett framgångsrikt företag handlar om marknadsföring. Marknadsföring är nyckeln till framgång, och det finns många sätt att göra det som företagare.

Ett sätt du kan marknadsföra din produkt eller tjänst via sociala mediasidor som Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn etc. Dela regelbundet din produkt / tjänst på dessa webbplatser så att potentiella kunder vet vad de går miste om. Dela bilder av dem med produkten med en bildtext som förklarar varför hur din produkt eller tjänst kan hjälpa dem.

2. Erbjud en rabatt eller specialerbjudande för återkommande kunder

Eftersom kunder med största sannolikhet köper från ett företag de känner är det viktigt för säljare att ge dem möjlighet. Återkommande köpare är en outnyttjad resurs som kan leda till stora försäljningsökningar.

3. E-posta din lista om din produkt eller tjänst

Det kan tyckas vara oklart, men många företagare glömmer att mejla sin lista om nya produkter eller tjänster. Ett e-postmeddelande är ett av de bästa sätten att hålla kontakten med dina kunder och låta dem veta vad som är nytt. Om du har ett evenemang som kommer, är detta också ett utmärkt sätt att få människor intresserade av det.

4. Justera dina priser för att öka din försäljning

Det är viktigt att vara medveten om det värde du erbjuder dina kunder, men det är lika viktigt att bedöma om du prissätter dig själv för högt eller inte. Även om du är en premiumleverantör finns det alltid utrymme för förbättringar. Om dina priser är för höga och inte överensstämmer med värdet, är det mindre troligt att folk köper från dig eftersom de kommer att uppleva en brist på kvalitet. Så innan du justerar något annat om ditt företag bör du överväga dina priser först.

5. Erbjud dem olika betalningsalternativ

Missa inte försäljningen som kunde ha varit din eftersom din kund inte känner för att ha med sig sitt kreditkort. Se till att du ger dina köpare de alternativ de behöver för att göra betalningen så enkel som möjligt.

Varje företagare och entreprenör har en annan historia att berätta. Vissa har varit framgångsrika från början, medan andra var tvungna att arbeta hårt för varje försäljning. En sak som är universell är dock behovet av mer försäljning för att växa ditt företag.

Om du behöver hjälp med att få mer försäljning kan du checka ut vår mötesbokning stjänst och lära dig hur vi kan hjälpa ditt företag.

Så Blir Du En Bättre Mötesbokare

Som mötesbokare är du ansvarig för telefonsamtal som potentiella kunder gör med ditt företag. Du måste kunna svara på frågor och ha kunskap om företaget samt detaljer om deras tjänster.

Hur du pratar i telefon kan avgöra om de vill boka ett möte med ditt företag eller inte, så det är viktigt att du noterar dessa saker när du pratar i telefon.

Hur fungerar mötesbokare?

En mötesbokare roll är att få människor intresserade av att delta i en presentation, ett möte eller ett evenemang. Detta kan vara svårt eftersom de flesta är upptagna och hellre inte vill ta sig tid att delta i något de kanske inte gillar.

De arbetar i olika branscher, från kundservice till detaljhandeln och till och med byggande. Processen är mycket enkel: De kontaktar så många framtidsutsikter som möjligt och organiserar möten som ska diskuteras under lång tid eller vid en annan tidpunkt. Det som gör det här jobbet utmanande är inte bara det antal samtal som krävs – det gör också att varje konversation låter som en enda konversation så att kunden inte känner att han eller hon pratar med en robot.

Tips som gör dig till en effektivare mötesbokare

Planerade möten kan vara utmanande att planera, men dessa tips bör hjälpa dig att boka fler möten.

Lär känna dina kunder

Det första steget är att ta reda på vad ditt mål är för telefonsamtalet.

Handlar det bara om att få dem i telefon eller försöker du få ett personligt möte?

Om det handlar om att få dem i telefon, så finns det olika taktiker som kommer att fungera beroende på om de är beslutsfattare eller influenser och om de har en specifik tidsram i åtanke när de kommer att vara tillgängliga för möte. upp ett personligt möte är det viktigt att lära sig deras kalendervanor så att vi kan schemalägga deras tillgänglighet och se till att vårt förslag tas emot.

Lär känna dina kunders behov

Vet du vad dina framtidsutsikter verkligen letar efter?

Det handlar inte bara om rätt produkt eller tjänst. Det handlar om att hitta en partner som de kan lita på med sin verksamhet och någon som förstår dem. Vilka är deras behov? Vem är de som människor?

Vi vill inte sälja våra kunder på ett företag, vi vill hjälpa dem att hitta lösningar skräddarsydda efter deras individuella behov.

Tvinga dem inte att köpa

Ett telefonsamtal med en potentiell kund bör alltid vara vänligt. Om kontakten inte förväntas kommer de antagligen att lägga på så snart som möjligt och du kommer att förlora dem för gott!

Istället för att överförsälja din produkt eller tjänst under det första samtalet, fokusera på att ordna ett möte och komma in i deras konversationer. Försök att berätta för utsikterna hur bra det skulle vara om de gick med på att träffa dig istället för att helt enkelt berätta för dem vad som är så fantastiskt med ditt företag / produkt / tjänst eftersom det kan göra människor defensiva innan de ens hör något från dig alls.

Lägg inte för mycket press på dina framtidsutsikter

Som mötesbokare förväntas du att du skulle ha ”läst upp” alla de bästa teknikerna och tipsen för att sälja via telefon. Naturligtvis kan detta innebära att man trycker på något.

Men överdriv inte det! Människor köper av dem de litar på, och för mycket press kan göra att en potentiell kund känner sig obekväm eller till och med tar sin verksamhet någon annanstans om din röst inte är tillräckligt vänlig för att visa artighet mot dem när de pratar med dem via telefon.

Så använd övertygande språk, men föreslå bara vad som behövs utan att tvinga några idéer till dina kunder; berätta för dem fler framgångshistorier så att de själva kommer fram till slutsatser istället för att känna att någon annan har fattat beslut för dem innan de alls hörde något på andra företags vägnar.

Glöm inte att bekräfta mötesinformation

När tid och datum har överenskommits, skicka en mötesförfrågan för att bekräfta detaljer så snart som möjligt.

Dessutom kan det vara värt att organisera ett bekvämt samtal eller skicka ett extra e-postmeddelande bara för att dubbelkontrollera med din klient – se till att de kan delta i slutet. Kom ihåg att göra detta en dag i förväg så att du inte blir besviken om de inte är tillgängliga i sista minuten, och du kan fortfarande planera om mötet.

Slutsats

Att boka möten är ett tufft jobb för många människor. Det beror på att personen i andra änden av telefonen inte vet vem du är och varför du ringer, så det kan vara svårt att hålla uppmärksamheten tillräckligt länge för att sätta ett möte.

Frågan jag oftast hör från mina kunder är ”Hur får jag dem att säga ja?” Det finns inget svar som fungerar varje gång. Det bästa du kan göra är att ta reda på vad dina kunder behöver eller vill – sedan erbjuda mer än de kunde ha hoppats på!

Mötesbokning via Telefon Tips

Telefonen är ett enkelt instrument som, när det används korrekt, kan göra skillnad mellan framgång och misslyckande. Oavsett om du ringer kallt eller följer upp en gammal kund, så måste rösttonen vara rätt för att de ska ta din mötesbokning på allvar.

Telefonsamtalet är användbart eftersom det inte beror på en stabil internetanslutning, och studier visar att många föredrar att kontaktas via telefon. Detta sparar tid på att jaga nya affärsmöjligheter samtidigt som vi fortfarande kan kvalificera potentiella kunder med hjälp av kalla samtal och följa upp korrekt.

Här är några av våra mötebokningstips för att kunna förbättra din strategi och därmed också stänga ännu fler erbjudanden. Vissa mötebokningföretag kan boka en viss mängd möten i förväg medan andra företag har svårt att hitta lediga platser, men det fina är att vi är här för dig: gratis konsultation med en av våra teammedlemmar hjälper dig att avgöra vilken väg som skulle fungerar bäst för ditt företag.

Mötesbokning Tips från våra experter

Känner du dig själv kämpar för att planera möten med kunder? Detta är ett vanligt problem och ett problem som kan lösas med några få snabba tips. Se våra bokningstips från expertmötesbokare.

Välj den bästa tiden att ringa

Efter omfattande undersökningar har CallHippo funnit att ett schema från måndag till fredag är det mest optimala för att ringa kalla samtal. Tiden mellan 16:00 och 17:00 på onsdagar och torsdagar är särskilt viktiga på grund av deras effektivitet när det gäller att få möten gjorda under denna tidsram. Så även om du kanske inte har tillräckligt med timmar varje vecka för att kontakta alla dina framtidsutsikter för två timmar totalt, bör det fortfarande göras ett försök att kontakta så många människor från dessa dagar vid dessa tillfällen så att de kan få ut mer av dem när det kommer ner till det!

Forskning om dina framtidsutsikter

Det är ingen hemlighet att det bästa sättet att boka ett lyckat möte är att känna din kund. Att ställa frågande frågor hjälper dig att få inblick i deras arbetsflöde, vem som deltar i köpbeslut och vad de letar efter från potentiella möten – allt innan du tar upp telefonen.

Gör ett bra första intryck

Ett tips på hur du kan bli en bättre mötesbokare handlar om den tonton som professionella människor använder. Om du vill klicka med dem lättare och få det att se ut som om de är din vän direkt, utnyttja dessa tips och använd dem när du säljer via telefon – alltid adressera kunder med deras namn.

Glöm aldrig vem du pratar med! Det är viktigt för att skapa rapport under affärsinteraktioner. Att adressera någon korrekt hjälper också till att bygga förtroende för vad du säger eller gör (och om det inte finns någon delad historik mellan dig och kunden)

Vet vad dina konkurrenter gör

Om du letar efter ett sätt att skilja dig från dina konkurrenter är det viktigt att du vet vem de kan vara. Att identifiera och förstå deras USP (unika försäljningsställen) hjälper dig att skräddarsy lösningarna för att möta vad de behöver istället för att bara ge dem något generiskt eller hylla.

Ha tålamod

Många kalla samtal leder inte till en sluten affär. Men du måste ta hänsyn till det eftersom det här är kostnaden för att driva ditt företag effektivt – det förväntas! Om det inte fanns någon risk, vad skulle motivera säljare?

Poängen är; låt inte rädslan avskräcka eller driva bort potentiella kunder med en möjlighet att spendera pengar på dina tjänsteerbjudanden bara för att de handlar via telefon. Kunden kan när som helst förlora intresset, så se till att du har gjort alla nödvändiga förberedelser genom att skapa ett mötesbokningsskript innan du gör det fruktade samtal som är absolut nödvändigt i dag om du vill få en försäljning.

Tips för framgångsrik utgående telemarketing

När marknaden förvandlas till en gradvis förändring, gör det också olika marknadsföringskampanjer nuförtiden.

Fler företag ansluter utgående telemarketing mer än någonsin! Inte bara låter det dig kontakta potentiella kunder, men den här kampanjen låter dig också samla in data och organisera dem på ett berikande sätt.

Flera företag står dock inför en plötslig fiasko inom telemarketing. Detta beror på ineffektiva metoder som används av telefonsäljare och ineffektiv kommunikation mellan kunder och kunder. So what can help resolve this problem and successfully use outbound telemarketing?

8 tips för framgångsrik utgående telemarketing

Lyssna proaktivt på dina kunder.

Utgående samtal är avsedda att introducera ditt varumärke, produkt eller tjänst för människor med hopp om att göra försäljning. Leads inkluderar de som inte är bekanta med ditt företag. Så genom att lyssna på vad de har att säga kan du effektivt tillgodose deras behov, behov och främja betydande värden.

Tala med självförtroende.

Nervositet kommer med tvivel. Om du inte är bekant med vad du erbjuder eller inte är säker på dess värdeförslag kan utsikterna märka det i din röst. Därför är det tillrådligt att tala långsamt, tydligt och naturligt för att inspirera och uppmuntra utsikterna att höra vad du säljer.

Planera framåt.

Förberedelse är allt. Innan du ringer till en prospekt borde du ha gjort din undersökning för att upptäcka vem de är eller vad de är intresserade av. Innan detta måste du också vara bekant med alla detaljer i ditt företag, och möjligheterna ligger hos din produkt / tjänst.

Använd ett välskrivet manus.

De flesta telemarketer är starkt beroende av skript. Även om det är ofta, används telemarketing manus främst för att beskriva relevant information du inte vill missa. Det kan också hjälpa till att behålla information, undvika misstag och upprätthålla enhetlighet. Men återigen, begränsa dig aldrig på dem.

Hantera tiden effektivt.

Inte alla utsikter har tillräckligt med tid för att delta i en lång konversation. Så det är bäst att vara uppmärksam på framtidsutsikterna. Du kan göra detta genom att övervaka dina samtal, identifiera tidsåterfall, ställa relevanta frågor ensam och, om möjligt, direkt nämna vad du strävar efter. Om du tror att de fortfarande behöver tid att tänka igenom, be om en uppföljning vid den specifika tidpunkten de vill.

Multitask aldrig under samtal.

Även om du har den längsta erfarenheten av utgående telemarketing, aldrig multitask. Oavsett om det är att skicka e-post till en annan kund eller göra olika uppgifter medan du ringer. Ditt primära fokus bör vara på ditt perspektiv på hur du kan leverera värde och främja varaktiga relationer.

Lär dig att övervinna invändningar.

Invändningar är en del av människans natur. Men det finns olika orsaker bakom det. Så innan du hoppar till nästa prospekt, överväg skälen bakom invändningen och lyckas lösa dem utan att bli irriterad.

Avsluta samtalet artigt.

Även när du inte får resultatet förväntar du dig, avsluta alltid konversationen på ett vänligt och artigt sätt. Om du gör det kan du lämna ett märke som kan få dem att komma ihåg dig när de redan är intresserade av vad du säljer.

Är utgående telemarketing värt det?

Det finns flera bakslag på varför företag inte kan nå sitt önskade resultat med hjälp av utgående telemarketing. Men om du gör det på rätt sätt kan det tillföra värde till ditt företag och till och med sprida medvetenhet bland dina kamrater. Med dessa 8 utgående telemarketingtips är framgång på väg.

Vad är mötesbokning?

Mötesbokning är den perfekta lösningen för alla företag som behöver hitta nya kunder. Att anställa en mötesbokare som hjälper till med den här processen kommer att vara bra för ditt företag och säkerställer mer framgång i framtiden.

Vad gör en mötesbokare?

Möten är en viktig del av näringslivet och en mötesbokare är någon som ser till att du har allt i ordning. En professionell bokare för möten kan hjälpa ditt företag att förstå hur man pratar effektivt med kunder så att de vet vad de gör innan de registrerar sig för tjänster eller köper produkter. Mötesbokare som Extern Mötesbokning erbjuder specialutbildning på deras webbplats där potentiella kunder kan ta reda på mer om dem och komma igång direkt!

Vad är skillnaden mellan mötesbokning och telemarketing?

Det är en vanlig missuppfattning att mötesbokning och telemarketing är desamma. De är inte! Mötesbokning är en aktivitet där du planerar möten med potentiella kunder eller kunder. Telemarketing, å andra sidan, är när du ringer till personer som redan har uttryckt intresse för ditt företag eller din produkt.

Skillnaden mellan mötesbokning och telemarketing beror på vad du hoppas kunna uppnå när du når din målgrupp.

Om du till exempel letar efter nya kunder eller kunder är mötesbokningar det bästa valet. Om du vill att kunder ska fylla i kontaktinformationsblanketter så att de kan kontaktas senare om andra produkter / tjänster som ditt företag erbjuder, kan du välja ett telemarketingföretag för denna uppgift.

Kom ihåg att Telemarketing är en form av marknadsföring där säljrepresentanter tar telefonkontakt med potentiella kunder för att övertala dem att köpa varor eller tjänster. Det är viktigt att företag endast använder telemarketing som en sista utväg eftersom det kan vara påträngande och överväldigande för vissa människor.

Vad kostar mötesbokning?

Priset kan variera beroende på vilket företag du anställer eller vilken typ av hjälp och support de erbjuder. Det bästa sättet att få en exakt uppskattning är att kontakta flera olika företag för en kostnadsfri konsultation och sedan jämföra deras priser!

Du kan använda Extern Mötesbokning för att enkelt jämföra olika mötesbokare i Sverige. De erbjuder en gratis tjänst till alla som är intresserade av att arbeta med professionella mötesbokare.

Varför ska man anlita mötesbokare?

Möten är arbete, men de borde inte vara för tidskrävande. När du anställer en mötesbokare får du inte bara spendera mer tid på andra projekt som behöver din uppmärksamhet (som de kunder som redan ger så generöst av sina pengar), men också alla andra möten med mycket mindre generösa kunder. Låt möta det – ibland letar vi alla efter ursäkter bara för att undvika att ringa samtal och faktiskt ha telefonsamtal med potentiella kunder.

Fördelar med outsourca mötesbokningen

Många företag kämpar för att få nya kunder, men inser inte att de inte följer rätt steg. En av dessa åtgärder är att arbeta med professionella mötesbokare.. Mötesbokningstjänster kan hjälpa dig att hitta och kontakta potentiella kunder som är intresserade av dina produkter eller tjänster och hjälpa dig med följande:

  • Hitta rätt leads och skapa en lista över potentiella framtidsutsikter.
  • Skapa möten med kunder som är intresserade av vad du har att erbjuda.
  • Ställ in möten när det passar dig så att du kan följa igenom vad som är viktigast för ditt företag.
  • Genom att boka möten kan du fokusera mer tid på andra aspekter av ditt företag som produktutveckling eller marknadsföringskampanjer.

Hos vissa företag kommer de till och med att ta hand om kundservice om det behövs! Kontakta Extern Mötesbokning och börja boka kvalitetsmöten nu!

Hur man bokar fler möten?

Tycker du att det är svårt att få möten? Att bygga relationer och boka fler möten är en av nycklarna till framgång. Det här blogginlägget lär dig hur du bygger relationer med människor i din bransch, bokar fler möten och behåller dem när de är bokade.

Första saker först: att planera ett möte är inte lätt. Det krävs tålamod, uthållighet och kunskap för att se till att varje möte räknas för något i slutändan; men med några enkla knep i ärmen (och övat i förväg) kan du lära dig att boka fler möten.

Experttips för att boka fler möten

  • Använd en ”fråga” -metod för att boka fler möten
  • Få remisser från dina befintliga kunder och kunder
  • Följ upp de nya leads som aldrig svarat på dig tidigare
  • Var inte rädd för avslag!
  • Be om ett möte mitt i veckan, helst över lunchtid (lunch är viktigt!)
  • Ta dig tid att skicka tackanteckningar och telefonsamtal efter varje möte eller intervju.
  • Ha alltid något nytt, spännande och annorlunda om dina tjänster / produkter tillgängliga varje månad

Hur planerar du ett möte effektivt?

Det kan vara svårt att få andra människor på samma sida, men det är där det är bra att vara en effektiv kommunikatör. Att veta vad du vill (och inte vill) från ett möte hjälper dig att hålla alla fokuserade och produktiva. Om du vet hur lång tid din agenda kommer att ta kommer det också att göra schemaläggningen mycket enklare – om inte roligare!

Om du behöver hjälp med att boka fler möten kan du be hjälp från våra professionella mötesbokare som har upplevt bokningsmöten inom olika branscher.

Hur marknadsanalys genomförs

Att antingen starta en ny verksamhet eller göra en översyn av en befintlig affärsverksamhet, göra en marknadsanalys är det enklaste sättet att förstå vad som rör sig kring en viss marknad. Med marknadsanalys kan företagsägare avgöra verkligheten på någon specifik marknad.

Dessutom ger marknadsanalysen företagsägarna omfattande kunskaper om den marknad där de är verksamma eller vill komma in på marknaden.

För att öka förståelsen för vikten av en marknadsundersökning för expansion eller utveckling av företag, beskrivs denna artikel dess betydelse, varför det är viktigt och vad som bör ingå i analysen.

Vad är marknadsanalys?

Marknadsanalys är processen för insamling av information om en viss marknad för företagsutveckling och beslutsfattande. De insamlade uppgifterna bidrar till att fastställa om den marknad som analyseras är livskraftig för den affärsidé som håller på att utvecklas.
Att göra en marknadsanalys är det allra första steget när man fastställer villkoren för en marknad för företagsutveckling eller nyetablering. När data samlas in från rätt personer och rätt källor kommer det att hjälpa till att fatta ett korrekt beslut om nästa steg för ditt företag.

Marknadsanalytiker bör komma ihåg att det inte finns någon direkt eller perfekt modell för att genomföra en marknadsanalys. Vilken metod ni använder beror på marknaden, industrin och de övergripande målen för analysen.

Hur marknadsanalyser ska göras på ett korrekt sätt

Det främsta syftet med en marknadsanalys är att samla in och analysera uppgifter för att fatta välgrundade beslut. Genom denna analys får dessutom ägarna, särskilt företagen, ett bra grepp om marknadsutvecklingen.

När det gäller att ha kunskap om marknaden är följande de viktigaste aspekterna av en marknad som måste vara känd.

  • Förstå marknadens lämplighet och behov
  • Att veta vilka potentiella kunder eller kunder som kommer att
  • Kunskap om potentiella kunders eller kunders inköpsbeteende och förmåga
  • Kunskap om antalet potentiella konkurrenter och deras verksamhet på marknaden
  • Kunskap om distributionskanalen, dvs. hur man ansluter till kunder eller kunder
  • Kunskap om inträdeshindren för nya marknader, möjliga utmaningar och framgångsfaktorer
  • Information om när och hur man vid behov ska lämna marknaden

Den övergripande processen med att genomföra en marknadsanalys inleds med en redogörelse för målen och vad företaget avser att uppnå. Har företaget identifierat vissa problem som det har för avsikt att lösa för att ge värde? Kanske är en ny produkt på väg att introduceras och behovet av att skapa en marknad för produkten måste fastställas?

I vilket fall som helst kräver en marknadsanalys att man samlar in uppgifter om målmarknaden som helhet. Se nedanstående struktur för att få information om vilka data som är relevanta för analysen. Vilka uppgifter som ska samlas in beror emellertid på företagens behov.

Hur marknadsundersökningar för små företag ska göras


Man kan stöta på flera artiklar som föreslår olika marknadsforskningsmetoder. Man kan till och med diskutera de primära, sekundära, kvalitativa och kvantitativa marknadsföringsmetoderna.

Men kunskap är makt. Även om du är ett nyetablerat företag eller ett småskaligt företag måste du förstå behoven och önskningarna på målmarknaden.

När det kommer till kritan att bedriva marknadsforskning för små företag, bör åtgärder inte vara så komplicerade och långvariga. Men det bör ge relevanta uppgifter och information som små företag behöver. Så här:

Marknadsforskning för små företag

Att locka till sig företag kan få dig att överväldigas med olika marknadsföringsstrategier som lagts fram. Men det finns en sak som du alltid bör tänka på – att lära dig mer om din målmarknad, framtidsutsikter, konsumenter och till och med konkurrenter.

Men behöver du en enorm budget för att komma igång? Det skulle kunna vara det, men inte hela tiden. Här följer fyra tips att överväga när man gör marknadsundersökningar för små företag

Lär dig målmarknaden. 

Det första och avgörande steget är att identifiera köparens person. Vilken är din demografiska profil? Vad är det som skiljer dessa segment åt? Hur kan du anpassa mitt erbjudande utifrån deras preferenser?

Tänk på din budget. 

Det är bättre om vi blir realistiska från början. Eftersom små företag har begränsade budgetar än storskaliga företag eller företag måste man komma ihåg hur mycket pengar man har avsatt och hur mycket man är villig att spendera för att marknadsföra forskning.

Låt din medarbetare hjälpa till. 

Alla i ert team kan bidra. De kan genomföra marknadsundersökningar för att skapa framtidsutsikter, beräkna statistik och resultat och dra slutgiltiga slutsatser. Så långt det är möjligt kan du utse en ledande person eller grupp som ska hantera och lagra relevanta data.

Börja forska tidigt.

Det finns olika sätt att använda marknadsföringsforskning för ditt företag. Detta kan ske genom onlineundersökningar, personliga intervjuer eller genom att man söker publicerade resurser. Du kan använda vilken metod som helst som hjälper dig att få relevant information och data från dina kunder eller framtidsutsikter.

När du har planerat en effektiv marknadsföringsmetod för ditt småföretag kan du agera snabbt och få information om nästa steg.